All the beautiful things you do

 
Har haft en lite konstig vecka, så har haft svårt att veta vad jag ska skriva så blev mest ingenting alls. 
Jag hade en helt underbar helg förra helgen. På lördagen var vi ute och vandrade i en nationalpark, och på fredagskvällen var vi ute och firade min vän P, och råkade hippsomhapp hänga med bandet som spelade den kvällen som var på europa (och USA)-turné. De var från Venice Beach och vi hade efterfest och grejer. Följde en av killarna till hotellet (läs en av hans briljanta anteckningar ovan) och pratade politik, musik, universum, älskare, drömmar, los angeles, och bara allt sånt där som man älskar att kunna prata med någon om. Blev så sjukt taggad på LA igen så imorgon ska jag sätta mig ner på allvar och sortera upp mina skolval osv. Efter den resan jag gjorde i somras, så är det lätt att känna att hela L.A är ytliga människor som bara vill sprida pengar omkring sig för att få ligg, och man tröttnar något otroligt efter ett tag. Men här satt jag, en sista ljummen septembernatt, på en kudde på golvet, tända ljus, Dylan i högtalarna, hatt på huvudet och  pratade med folk som verkligen var my cup of tea: journalist, musiker, arbetar för mänskliga rättigheter, vill starta veganrestauranger, insatt i politik, down to earth OSVOSVOSV, och bara kände "YES, det finns ju faktiskt den delen av mitt LA också. Älskade Venice Beach.". Jag hade nästan glömt. Så är taggad_brud_89 nu.
 
Så det var en underbar helg. Enda jobbiga var att killen i fråga som jag pratade med, såg ut som någon jag en gång brytt mig otroligt mycket om. Alltså jag skämtar inte, look-a-likes. Min vän som var med, såg när han kom fram och bara direkt "uh uh, this means trouble haha". Jag ba: "ser du vad jag ser?" Ja, det gjorde hon. Och hon har inte ens träffat den han likande, då är man fan lik om man känner igen bara från bild! Många gamla spöken som väckts till liv, och därför fick jag en lite okonventionell uppgift av min behandlare inför helgen: att inte gå in och titta på gamla bilder eller lyssna på den musiken som hör till vår relation. Kan låta enkelt, men det är en utmaning. Jag vill leva i min uppdiktade värld, det är lättare att hantera än hur verkligheten har blivit. Och det hänger ihop med ätstörningen, det var efter honom att raserades igen....
 
Annars är jag ensam hela helgen. Farligt farligt. Höll precis på att få ett sammanbrott nu när jag satt här, ensam, i sägen, en fredagskväll, och drömmer och ett liv jag vill leva men känns som jag inte gör ett skit för att uppnå det. Men egentligen, jag gör ju allt. Jag gör ju allt jag kan, just nu. En sak i taget. Minneslapp till mig själv. 
 
Här får ni något som gör mig glad! En video på mina nyfunna amerikanska vänner! Gissa vem jag hängde med? Hint: han som verkar vara den som har kul, eller en uppmärksamhetsstörning. ;)
Älskar speciellt från 2.20 till slutet!
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0