Det är nya tider nu.

Hej igen. 
Det har hänt en del sen sist. 
Allt gick ju åt helvete igen i våras. Min hest inför min resa gjorde att jag tappade kontrollen. Jag hetsåt och spydde upp 13 000 kronor på en dryg månad. Gick upp i vikt. Satt och grät för att jag inte ville åka på resan jag sett fram emot i över ett år. Hade 300kr på kontot som skulle räcka i 5 veckor på andra sidan atlanten. Jag fick låna pengar av mina föräldrar, men var i samband med det tvungen att erkänna vart mina sparpengar hade gått till. Och jag kunde inte ha på mig några av mina sommarkläder, utan var tvungen att köpa nya kläder till resan. 
 
Väl på resan försökte jag koppla bort allt, försökte intala mig själv att jag bara skulle ha kul med mina vänner och resen av världen kunde dra åt helvete. Befann mig på klubbar och poolfester bredvid modeller och ville sjunka genom jorden. Aldrig har uttrycket fake it 'til you make it haft större innebörd för mig. Det var det enda som fanns att göra. Vad skulle jag annars göra? Så, let's fake it. Och ta en drink eller två för mycket. 
 
I slutändan var det en bra resa. I slutändan fick jag också uppmärksamhet av det motsatta könet och i slutändan behövde jag inte säga "fuck you" till någon, för det var ingen som sa något. 
 
Väl hemma kom paniken igen. All alkohol och dåliga rutiner i 5 veckor hade satt sina spår. Jag kunde inte längre ha de kläder jag köpt några veckor tidigare, utan var tvungen att köpa nytt - igen. Men jag bestämde mig för några saker. Jag bestämde mig för att inte väga mig för jag visste att jag inte skulle klara av att se den siffran. I dagsläget jag har alltså inte vägt mig sen i juni. Jag bestämde mig för att äta det som jag klarade av: smoothie till frukost, sallad och quorn till lunch och middag. Och det gick för det mesta bra, om man ska jämföra. Jag föll tillbaka i osunt beteende flera gånger i veckan ändå, men inte alls i samma grad som tidigare. Och långsamt blev de tillfällena färre och färre. I dagsläget händer det kanske bara 1-2 gånger i veckan, vilket är ett stor framsteg från 5 gånger om dagen. 
 
Jag har börjat behandling på Capio i Malmö. Och nu är det bara att se framåt. Jag skulle kunna ha startat en ny blogg för att bara fokusera på det, men jag anser att det förflutna är viktigt att komma ihåg, och även för er som läser detta, att kunna bevittna skillnaden från då och nu. 
 
"Det är nu du bestämmer dig. Antingen väljer du din ätstörning eller så väljer du att bli frisk.
Det finns inga andra val."
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0