It's not Vegas, but it'll do

 
Igår hade jag en sjukt jobbig dag. Vi skulle äta köpesallad till lunch och jag har då aldrig varit med om att någon äter upp en hel sådan. Seriöst. Och ofta uppgör de nästan hela dagsbehovet för en stillasittande kvinna, så ja - jag hade väldigt svårt att få i mig det där och försöka inse att detärokej. Fick kämpa emot illamåendet och ångesten, men jag satte i mig allt förutom oliverna och en del fetaost. Så blev första måltiden jag inte ätit upp, men tycker ändå att jag gjorde bra. Det var så mycket mat. Idag gick bättre, det var hamburgare så fick vegetariskt alternativ med halloumi och grillad paprika i, och det kändes som en mer normla portion. 
 
Pratade med min behandlare idag också och först sa hon att jag kanske inte skulle få dansa, men nu fick jag grönt ljus! Ska bli så kul att komma igång igen, framför allt eftersom pole aldrig har varit kompensatoriskt för mig, utan endast roligt och uppbyggande - både kroppsligt och psykiskt. Du står där i sport-BH och trosor och måste titta på dig själv flera timmar i veckan, och för varje gång känns det lite bättre, och för varje gång tycker du att din kropp är lite mer fantastisk för det den klarar av att göra på den där stången. Jag hoppas bara att det inte blir för svårt, för det var så länge sen jag dansade och jag nybörjare var full på vardagarna så fick anmäla mig till lätt/mellan. Har så sjukt svaga armar just nu, klarar knappt av 5 armhävningar, hur ska jag då klara en invert? Hoppas att mitt självförtroende inte sjunker i botten... 
 
Min vän är i Vegas nu och jag är såååå avundsjuk. Några amerikanska vänner ska dit imorgon med, men de är ju i Vegas varje helg haha. Men jag och L har städat lägenheten, och imorgon ska vi med några av hans vänner till en nationalpark och vandra, ska bli jättetrevligt - hoppas det inte regnar bara.

Kommentarer
Postat av: Anna

Hur är dagvården där? Är alla helt underviktiga?
Vad väger du o hur lång är du? Kram

Svar: Hej, dagvården är bra. Jag har ju bara varit där 1 v (+ insluss 1 1/2 v) men hittills tycker jag är det är bra. Alla är trevliga och jag känner på mig att några av tjejerna säkert komma att finnas kvar som vänner efter att min tid är över där. Nej, det är skillnad i vikt - allt från undervikt till övervikt och allt där emellan. Jag var väldigt nervös att alla skulle vara underviktiga, och att man själv skulle vara tjockast, men det finns alla storlekar där. Dessutom är det alla åldrar. Jag är 165cm och i somras tog jag det stora steget att inte väga mig - för att jag vet att jag väger mer nu än jag någonsin har gjort (med tanke på t ex kläder) så att vet min vikt skulle skapa alldeles för mycket ångest. Men jag skulle kunna tänka mig att jag väger mellan 60-65kg, och min normalvikt (innan sjuk) ligger på runt 50. Jag har pendlat i perioder av undervikt och övervikt genom åren. Men jag vet att jag inte har gått upp sen behandlingen börjat, så det känns ju bra iallafall. Funderar du på att börja? Ta steget! Hör av dig om du har fler frågor och funderingar. Kram!
Lolita

2013-09-23 @ 14:50:48
Postat av: JOSEFINE ANDERSSON

Vänta hey, "aldrig varit med om att någon äter upp en hel sallad"? Oh shit, du lever i en annan värld.. Jag vet, den världen är hård, jag har själv varit där. Men hey, livet blir så mycket bättre när du inser hur värkligheten ser ut. Kämpa på!

sv: Åhååja, skoja inte!! Det var hur jäkla härligt som hällst :D
PuSS

Svar: Jo, alltså jag får nog sätta det i rätt sammanhang. T ex idag åt jag en linssallad på behandlingen som var jättegod och fullvärdig portion som kändes helt normal. Men ofta när man köper sånna "köpesallader" med pasta och couscous och ägg och ost och protein och grönsaker osv, så har iallafall jag, i mina erfarenheter, nästan aldrig varit med om att någon äter upp hela, oftast halva, t o m mina killkompisar. Men förstår också att egentligen så ska man ju säkerligen kunna käka upp hela ändå, för i Sverige brukar det serveras normala portioner ute på restauranger ändå. Men ja, det kanske behövde förtydligas och förstår annars vad du menar. Och tack, jag hoppas också det! Kram!
Lolita

2013-09-25 @ 12:06:19
URL: http://josefineandersson.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0